Zaměstnávání osob se zdravotním postižením je společensky odpovědné, pokud to ovšem podmínky na pracovišti nedovolí, zákon vám dává možnost stanovenou kvótu splnit formou tzv. náhradního plnění. Aseta Handicap, člen skupiny Aseta zákonnou kvótu naopak vysoce překračuje, proto se pro vás může stát smluvním poskytovatelem náhradního plnění. Se všemi daňovými výhodami, které vám z toho plynou.

Působnost v celé ČR
Inovativní reporting
Víceúrovňový systém kontroly
Online CRM – Archibus (helpdesk 24/7)
líbí se Vám naše práce?

Pojďme spolupracovat.

Stačí vyplnit krátký formulář a rezervovat si termín nezávazného osobního, nebo online setkání.

Rezervovat schůzku


Naši zákazníci.

Penny Market

Národní galerie Praha

Město Ostrava

Kaufland

Český Rozhlas

České dráhy

Česká národní banka

Český statistický úřad

Co říká zákon o zaměstnanosti?

Podle platného zákona č. 435/2004 Sb. je každá společnost s více než 25 zaměstnanci povinna zaměstnávat osoby se zdravotním postižením. Jejich podíl je stanoven na 4 % z celkového počtu zaměstnanců.

Společnost Aseta Handicap svou činností aktivně vytváří podmínky pro zaměstnávání zdravotně postižených, kterých zde pracuje více než 50 %. Proto se může stát poskytovatelem náhradního plnění i pro vaši společnost. Náhradní plnění poskytuje firmám po celé ČR.

Co když vaše činnost zaměstnávání zdravotně postižených nedovoluje?

Zákon pamatuje i na segmenty, kde zaměstnavatel na pracovišti ani při nejlepší vůli nemůže zajistit bezpečné podmínky pro zaměstnávání zdravotně postižených. Zaměstnavatel má dvě možnosti. Jistě se shodneme, že ta druhá je smysluplnější a společensky přínosnější

Nesplnění kvóty

Za každou osobu z nesplněné kvóty povinný zaměstnavatel odvede do státního rozpočtu ročně 2,5 násobek průměrné mzdy.

Zprostředkování náhradního plnění

Zdravotně postižené osoby firma zaměstná „zprostředkovaně“ nákupem zboží od jiné firmy, která naopak zaměstnává nadpoloviční podíl zdravotně znevýhodněných. Takové možnosti se říká náhradní plnění a Aseta Handicap, člen skupiny Aseta, je jedním z jeho poskytovatelů.

Často se nás ptáte.

Jak funguje náhradní plnění?

Státní i soukromé firmy s více než 25 zaměstnanci mají povinnost dodržet 4% podíl zaměstnanců se zdravotním postižením. Pokud tento podíl nesplní, musí buď odvést státu finanční plnění (invalidní daň), nebo v relevantním objemu odebírat zboží či služby od společnosti, která naopak zaměstnává více než 50 % osob se zdravotním postižením. Tato alternativní možnost se nazývá náhradní plnění. Aseta Handicap, člen Aseta Group, 50% podíl překračuje, takže se může stát poskytovatelem náhradního plnění i pro vaši firmu. 

Pokud mám zájem o uplatnění náhradního plnění, musí práce provádět osoba se zdravotním postižením?

Nemusí. Koncept náhradního plnění umožňuje odpočet v plné výši fakturace, a to i bez přímého zapojení osoby se zdravotním postižením ve vaší konkrétní zakázce. Osoby se zdravotním postižením zaměstnáváme výhradně na takových zakázkách skupiny Aseta, kde pracovní podmínky vyhovují jejich specifickým potřebám. 

Sníží zaměstnání OZP cenu zakázky?

Ano, díky státním dotacím je opravdu možné cenu snížit. Kromě úspory vlastních nákladů tím také pomůžete zdravotně postiženým osobám zlepšit jejich znevýhodněné postavení na trhu práce.  

Jaká je administrativní zátěž pro naši společnost, pokud u nás bude práci vykonávat OZP?

Žádná, protože OZP bude zaměstnancem skupiny Aseta. Z toho vám nevyplývají žádné dodatečné administrativní úkony. 

Je nějak omezena výše náhradního plnění?

Částka, kterou lze uplatnit na náhradní plnění, se každým rokem mění, ale zpravidla jsme schopní zajistit náhradní plnění v plné výši fakturace. 

Na jaké služby a produkty mohu využít náhradní plnění?

Prakticky v celém portfoliu služeb a produktů, které Aseta Group nabízí – úklidové práce, technická správa budov, strážní služba, údržba venkovních ploch, správa odpadového hospodářství, nákup úklidových prostředků, kancelářských potřeb a jiné. 

Jsme přední dodavatel produktů
pro profesionální úklid.

Úklidová technika.

Pokud je to třeba, zajistíme dodávku profesionálních úklidových strojů OMM. I když jsou tyto stroje od renomovaného italského distributora zárukou bezproblémového chodu, nabízíme také flexibilní a velmi rychlý servis.

Úklidové prostředky.

Vlastní distribuční B2B sklady v Litoměřicích a Brně nám umožní nakupovat ve velkém hygienické potřeby, sanitární vybavení a profesionální čisticí prostředky, což se pozitivně promítá do konečných cen pro naše zákazníky.

správa služeb 24/7

Tuto službu dokážeme propojit online se sytémem Archibus.

Sledujte, jak pracujeme, a to odkudkoli z počítače nebo mobilu. Kontrolujte jednotlivé úkoly, automatizujte procesy, vytvářejte požadavky na pracovníky, efektivně plánujte aktivity, to vše intuitivně a rychle.

O systému Archibus
Archibus